15. 2. 2015

Knižní tvorba zahraničních YouTuBerek

Přijde mi, že se v poslední době roztrhl pytel s knížkami, které mají na starost známé zahraniční YouTuBerky. V tomto článku bych vám ony knížky ráda představila a poskytla vám tak nějakou další knižní inspiraci. Věřím, že takové knížky nejsou úplně pro každého, ale já osobně mám tento typ knížek ráda a proto se o ně s vámi ráda podělím.

Všechno zdá se odstartovala Zoella (Zoe Sugg) a její Girl Online.


Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online Penny bloguje o svých skrytých pocitech týkajících se přátelství, kluků, středoškolských dramat, své šílené rodině a záchvatech paniky, které nad jejím životem přebírají kontrolu. Když se všechno začne zhoršovat, rodina ji přesune do New Yorku, kde pozná Noaha, nádherného amerického kytaristu. Najednou se Penny zamilovává - a zachycuje každý moment toho na svém blogu. Ale Noah má také své tajemství, takové, které hrozí že zničí Pennyin štít - a její nejbližší přátelství - navždycky.*
(* Jedná se o můj laický překlad anglické anotace.)

Pozadí publikování této knihy budou znát příznivci Zoelly velice dobře, takže se o tom tady nebudu rozepisovat. Je to první z knížek v tomto článku, kterou jsem si pořídila a chystám se k jejímu přečtení. 

Tanya Burr
- Love, Tanya -

Tanya je jednou z kamarádek Zoelly a já opravdu nevím, jestli mám věřit tomu, že na knížce už nějakou dobu pracovala, dávala ji dohromady, a až teď se ji rozhodla publikovat. Nicméně je to další youtuberka, která se rozhodla přispět do literární sféry svou zčásti autobiografickou knížkou, ve které shrnuje svůj život, jak postupně šel, a její tipy a triky z oblasti módy, krásy, psychologie (pokud se tomu tak dá říkat - zaměřuje se na budování sebevědomí) a pečení. Je to v podstatě taková příručka, ve které Tanya shrnuje své nabité zkušenosti a předává je nám, svým fanouškům. Nutno dodat že v knížce je také prostor pro zaznamenání vlastních myšlenek týkajících se daných témat, což shledávám jako jedno velké plus knížky.

Fleur Deforce
- Glam Guide -


Netuším, jestli je Fleur hodně známá youtuberka, ale také pochází, stejně jako Zoella a Tanya, z Velké Británie a svým způsobem se s nimi na různých akcích setkává. Na YouTuBe přispívá videy zejména s módní tématikou (částečně také kosmetickými a lifestylovými videy). Sleduju ji už opravdu dlouho, líbí se mi její módní vkus a způsob, jakým se ve videích vyjadřuje. 
Nedávno stejně, jako Zoella a Tanya přišla s tím, že se chystá vydat svou knihu. Ta se vám bude líbit, pokud hledáte nějaké typy ohledně makeupu a módy, jak zvládnout první rande nebo pokud hledáte motivaci v oblasti zdravého životního stylu. 

Cassey Ho
- Hot Body Year-Round - 


A v neposlední řadě stojí rozhodně za zmínku Cassey Ho, instruktorka Pilates z youtube kanálu Blogilates, která v Dubnu tohoto roku chystá knížku Hot Body Year-Round. Cassey také sleduji už dlouho, zejména tedy podle ní už delší dobu cvičím, protože po všech zkušenostech s Jillian Michaels a Bobem Harperem a kdoví jakým dalším instruktorem jsem došla k názoru, že Pilates v podání Cassey mi vyhovuje ze všech cvičení nejvíce a je pro mě nejefektivnější. Proto investici do její knížky nepovažuji za nic, nad čím bych musela dlouho přemýšlet. Co v samotné knížce najdete? 
  • 120 Casseyiných nejlepších cvičení, která přetransformují vaši postavu
  • Kompletní POP Pilates cvičební "knihovnu" - celou fotograficky ilustrovanou
  • 20 kompletních cvičících bloků
  • 40 zcela nových, výborných a nutritivních receptů
  • Seznam jídel, která se postarají o zdraví vašich vlasů, pokožky a nehtů
  • 4 kompletní jídelníčky zdravého stravování a seznamy ingrediencí, které souvisí s konkrétním jídelníčkem
  • Osobní jídelníček podle Cassey
  • Motivační typy k tomu, abyste byli inspirováni po celý rok
Pokud nejste příznivci Pilates chápu, že to pro vás nic nebude, ale já osobně jsem z toho nadšená a nemůžu se dočkat, až ji budu držet v rukou.

Tohle jsou 4 knížky ze zahraniční literární tvorby, které podle mě rozhodně stojí za zmínku. Pokud vám to něco řekne, tak se o knižní tvorbu pokusila také (ale už ne youtuberka) Emma Schuman z blogu Cupcakes and Cashemere, a to hned dvěma knížkami. Předtím to byla také Lauren Conrad, jejíž knížky Beauty a Style jsou vám jistě známější. Z výčtu vám tu můžu ještě zveřejnit jména jako Alfie Deyes (The Pointless Book), Connor Franta (Untitled), Carrie Hope Fletcher (All I Know Now: Wondering and Reflections on Growing Up Gracefully), Grace Helbig (Grace's Guide: The Art of Pretending to Be a Grown-Up) a Michelle Phan (Make Up). 
Omlouvám se za vyčerpávající seznam dalších literátů-youtuberů, ale vím o nich, tak jsem si řekla, že by bylo fajn je mít tady všechny pohromadě :)

Jak jste na tom vy s podobným typem knížek? Baví vás takové osobobní a inspirativní knížky číst?

1 komentář:

  1. GirlOnline jsem dostala k Vánocům. Docela jsem si jí přála, ale vůbec mě nakonec neoslovila.. Zato ale uvažuju o knížce od Fleur, jelikož jí mám hrozně ráda :) A myslím, že je hodně známá youtuberka :) ...
    www.rinakrois.com

    OdpovědětVymazat