30. 7. 2012

France and England - from 10 to 17 Sept. 2010

A teď z trochu jiného soudku, ale zůstaňme u fotek.
Před dvěma lety, tedy v roce 2010, jsem se díky tátovu nečekanému rozhodnutí a příležitosti od školy zúčastnila 7 denního poznávacího zájezdu do Francie a Anglie. ANGLIE !! Chápete to ?? :D Já, v té době, a ještě nedávno, ohromný fanoušek Harryho Pottera, se mám podívat do ANGLIE !! Něco nepředstavitelného :D Samý óch a ách :D Byla jsem štěstím bez sebe :D Ale to si asi dokážete představit.

Dne 10. září jsme v 15:30 vyrazili autobusem od naší školy směr Praha, kde jsme u nádraží vyzvedli průvodkyni. Následně jsme pokračovali v cestě směrem na Plzeň, a na nedaleký hraniční přechod Rozvadov, díky němuž jsme se dostali do Rakouska. Tím jsme projeli do Francie, kde jsme v Sobotu, ve velmi brzkých ranních hodinách (bylo tuším nějak kolem 7. hodiny ráno) vyrazili na pěší prohlídku Paříže. Nechci ani pomyslet na to, kolik jsme ušli kilometrů. Každopádně jsme navštívili most Alexandra III., Invalidovnu, Eiffelovu věž a na závěr jsme se projeli loďkou po Seině. Zašli jsme také do celosvětově známé galerie Louvre (+ její prostranství), dále ke katedrále Notre Dame, Pantheonu, na univerzitu Sorbonu, a ještě by se něco našlo.

Fontána, kolem které jely Miranda a Andy ve filmu Ďábel nosí Pradu

Invalidovna

Eiffelova věž

vnitřek výtahu na Eiffelovce

výhled z Eiffelovky

loď, která nás svězla po Seině

Vstup do areálu galerie Louvre (tuším)

slavná pyramida uvnitř nádvoří

Mona Lisa

Pyramida

katedrála Notre Dame

univerzita Sorbona

Pantheon

V šest hodin večer jsme se jeli ubytovat do hotelu F1, kde jsem s holkama, se kterými jsem byla na pokoji, zažila hodně zábavy.
Dalšího dne jsme celé dopoledne a část odpoledne procourali po Versailles - zámku a zahradách krále Ludvíka XIV., poté jsme vyrazili na doprohlídku Paříže - viděli jsme Sacré Coeur a zvenku Moulin Rouge.

Versaiiles

část Versailles + zahrady

Versailles

Sacré Coeur

Moulin Rouge
Opět kolem té šesté hodiny večer jsme vyrazili do hotelu, tentokrát úplně jiného, který byl asi 40 km od Calais, odkud jsme se v Pondělí, 13. září, ve velmi brzkých ranních hodinách, přepravili Eurotunelem do anglického Doveru. Moře se mi zdálo teplejší, než bylo v Polsku Baltské, kde jsme byli v roce 2010 na přelomu Července a Srpna na dovolené. Navíc v Doveru byla celá pláž kamenná, viděli jsme přijíždějící trajekty a nedaleký hrad, který dokonale zapadal do zelených kopců. Nicméně jsme v Doveru moc dlouho nepobyli.

Poté jsme přejeli do nedalekého města Canterbury, kde jsme navštívili Canterburskou katedrálu, a pocourali po místních obchůdcích, např. jsem viděla úžasné obchůdky s cukrovinkami, které vypadaly staře, ale zároveň kouzelně, dále pak obchodní domy, jiné obchody, či obchůdek Claire's, kde měli nejrůznější předměty např. s Twilight tématikou, nebo propagovaly jiné známé kreslené filmy aj.

Teď se omlouvám, ale nepamatuji se, co jsme v následujících 3-4 dnech přesně dělali, ale dám vám sem aspoň zbytek fotek míst, které jsme navštívili.
  • Hever Castle

Westminster Abbey
Houses of Parliament, Big Ben

Stráž poblíž Downing Street (do samotné Downing Street jsme
se nedostali - brána byla zavřená, všude plno Policie)
Tower of London

Saint Paul's Cathedral

Greenwich

London Eye
Dále jsme navštívili ještě Trafalgar Square (kde zrovna probíhala nějaká premiéra v kině Odeon, protože tam byl červený koberec - a my po něm šly! hehe :D), Piccadilly Circus, Oxford Street (v Mekáči měli levnějšího McFlurryho, navíc to tam měli úžasně zařízený, navíc všude se procházel Louis Vuitton) , London Dungeon (Středověké muzeum hrůzy - vřele doporučuji těm, kteří se rádi bojí. "Herci" byli úžasně maskovaní, ale podstoupila jsem jen půlku trasy - strach byl silnější :D), London Tube (= metro), Harrods (bohužel jsem nevyfotila, ani nebyla uvnitř - pouští dovnitř pouze ty, kteří mají na sobě slušné oblečení, a řekněme, že se jim turistický ohoz moc nezamlouval - , ale je to naprosto úžasná stavba), China Town, St. James's Park (těch veverek!), Hyde Park, Cambridge - Queen's College, Magdalene College, St. John's College a Corpus Christi College.

Na závěr s dovolením přidám fotku získaních brožurek a pár drobných, které my zbyly z Anglie :)