2. 1. 2016

Christmas Spirit at Our House | 2015 Edition

Abych mohla začít nový rok s čistým štítem, musím nejprve napravit nějaké resty z roku minulého. Sice nestihnu sepsat všechny články, které bych chtěla, ale pokusím se dát dohromady alespoň pár z nich - ty, které stojí za zmínku nejvíce. Mezi ty rozhodně patří pohled na to, jak probíhaly Vánoce u nás doma. Původně jsem měla v plánu sloučit tento článek spolu s odhalením dárků, které jsem našla pod stromečkem, ale pak by byl článek moc dlouhý. Tak se aspoň můžete těšit ještě na jeden vánočně laděný článek.



Vánoce pro mě začaly už někdy v Listopadu, kdy se u nás poprvé objevil sníh. Následovalo samozřejmě uvedení zimní/Vánoční limitované edice drinků v kavárnách Costa Coffee, kdy jsem si už regulérně a bez výčitek pouštěla do uší Vánoční písničky.
K prvním poslíčkům Vánoc se také přidala drogérie DM s jejich vykrajovátky cukroví v úžasných vánočních tvarech.


Postupem času došlo také samozřejmě na nakupování dárků k Vánocům pro mé blízké. Pro ty jsem tentokrát vyrazila do Yves Rocher, Marks&Spencer a A3 Sportu. V Yves Rocher jsem vybrala dárek pro babičku v podobě dárkového balíčku s vůní ovsa. V prodejně Marks&Spencer jsem vybrala pro tátu perfektní šálu. Chodí běžně do práce v obleku a teď přes zimu přes něj nosí kabát, takže šála byla jasná volba. V A3 Sportu mi pak padlo do oka tričko Adidas pro mého bratra.


I přesto, že už pár let nejsem dítětem, si pro mě letos Mikuláš připravil ne zrovna malou nadílku. A dostala jsem ji hned na třikrát. Fotka výše představuje nadílku od Mikuláše od mámy, ta spodní pak od táty a od babičky. Kupodivu se u mě neprojevil žádný cukrový kómat po spořádání veškerého obsahu.



Letos jsem nám, stejně jako každý rok, vytvořila adventní věnec, tentokrát laděný - podle stromečku - do červené a stříbrné barvy, který následně posloužil jako dobrý doplněk na fotografiích, třeba při zdobení perníčků. Na fotce to tak, dle mého názoru, působí hezky svátečně.


Také jsem se pustila do nějakého toho DIY tvoření. Zvolila jsem hvězdu/květinu, kterou můžete vidět na fotce výše, a sněhové kouličky, které zase můžete vidět níže. Sněhové kouličky jsem chtěla udělat už minulý rok, ale úplně jsem na to zapomněla.



Nesměly chybět také dekorace na parapetu u mě v pokoji. Samozřejmě se jich tam vešlo víc, ale kdybych je tu měla ukázat všechny, bylo by to nadlouho. 


Posílali jsme také vánoční pohlednice s pozdravy našim příbuzným z různých koutů republiky. Všechny tyhle krásné pohlednice a přání jsem objevila v knihkupectví Neoluxor. To, že jsem za ně nechala majlant, je věc jiná.


Stihla jsem na vchodové dveře umístit také věnec - abych na tom našem patře netrhala partu. Je sice jednoduchý a máme ho už (minimálně) druhým rokem, ale v závěru jsem neměla ani čas, ani prostředky k tomu, abych si s ním víc vyhrála. Byla jsem ráda, že jsem ho tam vůbec stihla připevnit a hlavně, že vůbec držel.


To cukroví bylo při vykrajování tak fotogenické!


S Vánoční hvězdou to bylo letos trochu na štýru. Po shlédnutí jednoho z vlogů rodinny SacconeJoly, kde Jonathan ukazoval, jak si krásně Hvězdu vypěstovali, jsem zatoužila po tom ji mít a taky si ji vypěstovat. Tak jsem jednou v květinářství jednu vybrala a koupila. Jenže ona chudinka (zrovna tahle na fotce) už byla přešlá mrazem, takže po jednom jediném dni odešla. Tak jsem zaúkolovala tátu, aby mi koupil jinou, někde v nějakém pořádném květinářství, kde se o ně dobře starají. Podařilo se, a už asi týden mám doma jednu krásnou, velkou, červenou Vánoční hvězdu. Nebude to znít sice dvakrát hezky, ale už se těším, až odkvete, a já ji budu moct pěstovat dál. Kdo ví, třeba mi vydrží do dalších Vánoc, listí se jí zbarví do červena a opět bude dělat parádu. 


Co se týče cukroví, to jsem se letos vyblbla královsky. Napekla jsem celkem 8 druhů (vanilkové rohlíčky, šlehačkové cukroví, perníčky, kokosky, rumové kuličky, Rafaello, linecké slepované a Sugar Cookies podle receptu od Zoelly) s cca 500 kousky dohromady. Pekla jsem je vždycky mezi jednotlivými adventními Nedělemi (o víkendu na to nebyl čas) a dozdobovala podle toho, jak mi to zrovna vycházelo. Byla to makačka, ale stálo to za to. Cukroví na stole stále máme.

Stromeček jsme strojili už v Pondělí večer, i když jsme měli v plánu dodržet tradici a ozdobit ho až den před Štědrým dnem. Aspoň jsme si tak prodloužili dobu, po kterou nám stromeček bude v obýváku stát. Odstrojovat ho budeme až na Tři krále.


Vločky, které můžete vidět na fotce výše, jsem objevila v našich zásobách ozdob až ke konci, kdy už jsme stromeček jen dolaďovali. Krásně zaplnily prázdní místa a dodaly tak stromečku šmrnc.


Den před Štědrým dnem se upustilo od různých ozdob, kterými jsem na poslední chvíli krášlila náš byt, a začaly přípravy štědrodenního oběda a štědrovečerní večeře. Ve velkém stříbrném hrnci s pevně nasazenou poklicí se probublávala zelňačka (připravujeme ji klasicky ze smetany, kysaného zelí a brambor vařených ve slupce) a ve dvou hrncích vpředu zase vejce a brambory.


Výzdobu oken jsem se letos rozhodla pojmout trochu jinak. S nájezdem Hvězdných válek do českých kin bylo všeho s jejich tématikou všude plno. Proto není divu, že se mi podařilo najít návod na klasické papírové vločky jinak - ve stylu postav z Hvězdných válek. Na okně se nám tedy objevil nájemný lovec Boba Fett, mistr Yoda a vojáci Impéria - Stormtroopeři.


Některé z dárků jsem balila na poslední chvíli, takže jsem s jejich vyfocením musela počkat. Nebylo jich zrovna málo. K jejich zabalení jsem použila balící papír i stužky a mašle z prodejny Marks&Spencer. Sice tam balící papír nestojí zrovna málo, ale kvalitou se mu žádné jiné nemohou rovnat. Je silnější, pevnější, netrhá se a dobře se do něj dárky balí. Budu si jej kupovat určitě i nadále. Jejich motivy se rok od roku různí, takže jsem vždycky zvědavá, s čím tentokrát přijdou. 


Jak jsem cukroví vždycky servírovala a jak vypadalo hezky pohromadě.


A tady už máte menší náhled toho, co vás čeká příště. Nálož dárků byla opravdu hodně štědrá, ačkoliv tam ne všechny dárky byly pro nás, ale i pro naše známé.

Gratuluji! Podařilo se vám prokousat až na konec článku. Jak se vám Vánoce u nás doma a přípravy na ně líbily? Lišily se nějak od těch vašich, nebo je prožíváte podobně? Pochlubte se mi v komentářích, ráda si o vašich Vánocích přečtu.
Doufám, že jste si Vánoce užili v klidu a pohodlí vašeho domova, stejně tak i v kruhu vašich nejbližších.

Žádné komentáře:

Okomentovat