4. 8. 2016

VRANOV - PANTHEON | 5.6. 2016

Naše víkendové výletování jsme vzali poněkud vážně, takže ani začátek Června nebyl výjimkou. Tentokrát jsme výlet podnikli v Sobotu, krátce po návštěvě Železnobrodského jarmarku. 
Vidíte na fotce tu vyhlídkovou skálu? Na tu jsme se dívali z parkoviště poblíž cesty vedoucí nahoru, nejdříve po kamenných, a poté po "přírodních" schodech lesem. Řeknu vám, stoupání byla pěkná fuška.






Ale ten výhled na město a řeku pod námi za to rozhodně stál.



Hlavně pozor, návštěvníci! Po cestě na vyhlídku je sice zřízeno bezpečnostní zábradlí, ale to rozhodně nemůže zamezit pádu ze skály. Chůze po skále je hodně vratká a nebezpečná, takže opatrnosti není nazbyt.






Tak. Z vyhlídky se vrátíme zase zpátky do lesa a pokračujeme rovnou za nosem, až dorazíme k rozcestníku. Naše dnešní zastávka nese název Vranov - Pantheon, což je v podstatě skalní hrad s přilehlým Pantheonem, místem, které nedá zapomenout známým umělcům, spisovatelům, básníkům a událostem v podobě náhrobků, pomníků, nápisů a kamenných uren. Abych byla upřímná, tohoto ozvláštnění jsem si ve spleti zřícených prostor hradu vůbec nevšimla. 











Vidíte ty temné mraky, které se na nás řítily? "Spadne pár kapek, jenom nás to lízne," byla největší lež, kterou jsem v ten den slyšela. Jaký se spustil slejvák, to si ani nedokážete představit. Promočení jsme byli na kost.


Mraky a mraky schodů vedoucí z jednoho podlaží na druhé. Z jedné jeskyně do druhé.









Tohle má být vchod do pozitivní/optimistické jeskyně. Táta si ze mě dělal srandu, abych tam prý vlezla, že se pozitivně nabiju a nebudu už tak remcat na schody :D



Nahoru ke kříži jsem si netroufla. Cesta byla velmi strmá a vešel se tam vždy jen jeden člověk.



A po téhle cestě jsme se vydali zase dolů.



Poslední pohled na vyhlídku a na Vranov a hurá na oběd! Protože po pořádné práci musí následovat pořádná odměna :)



Výlet na Pantheon se mi moc líbil. Cesta sice nebyla úplně nejjednodušší, ale dalo se to zvládnout. Poté, co jsme dorazili zpátky na parkoviště a vydali se na oběd jsem prohlásila, že bych si to dala ještě jednou. Tak moc mě to nabilo, ale upřímně nevím, jestli bych to zvládla ještě jednou :D

Objevujete během prázdnin nějaká zajímavá turistická místa? 
Podělte se o své tipy v komentářích :)

Žádné komentáře:

Okomentovat